Zendesk 2023: Se hva som er nytt

Zendesk kommer stadig med nyheter, her er noen av forbedringene Zendesk har gjort i 2023:

Dette er nytt for Zendesk Support  

I Zendesk kan man legge til tilpassede saksstatuser

Egendefinerte statuser

Zendesk har muliggjort egendefinerte ticket statuser. For √• benytte funksjonaliteten m√• du aktivere Agent Workspace. Zendesk sine standard statuser er: Ny, √•pen, p√•-vent, venter p√• tilbakemelding og l√łst. For noen er ikke disse tilstrekkelig. Med egendefinerte statuser kan du begynne √• lage skreddersydde saks-statuser. For eksempel kan du opprette statuser som ‚ÄúVenter p√• svar fra 3P‚ÄĚ, ‚ÄúM√• godkjennes av regnskap‚ÄĚ osv. Videre kan du lage utl√łsere, automatiseringer, visninger og andre funksjoner basert p√• disse tilpassede saksstatusene.

Sensurere innhold i sidesamtaler

Zendesk har utvidet muligheten for å sensurere sensitivt innhold til å også gjelde sidesamtaler. Man kan sensurere innhold i e-post, child tickets og Microsoft Teams sidesamtaler. Du kan enkelt sensurere sidesamtalene ved å åpne redigeringsfunksjoner og markere teksten du vil redigere og sensurere.

Enkelt endre sender av saken

Trinnene for √• endre sender av saken er forenklet i brukergrensesnittet, for √• gj√łre at det passer inn i Zendesk Agent Workspace. Du trenger ikke lenger √• klikke p√• en endringslenke for √• se feltet og foreta oppdateringer. N√• vises Sender-feltet som standard og du endrer/s√łker med enkelthet opp den nye personen du √łnsker √• angi som sender (requester).

Man kan i Zendesk med enkelthet endre requester

Endret informasjon i saksfanene

Informasjonen som vises i saksfanene, har blitt oppdatert i Zendesk Agent Workspace for √• hjelpe deg √• lettere administrere samtaler for ulike kanaltyper. Fanene for e-post og avsluttede chat-saker viser n√• sakens emne og ID, i stedet for foresp√łrselens navn og siste melding.

Informasjonen i saksfanene i Zendesk er forbedret

Dette er nytt for kategorien "Personer" i Zendesk

Innstillingen for sletting og redigering på egendefinerte roller, er separert:

Den siste oppdateringen gir egendefinerte roller separate tillatelser for sletting ‚Äď og redigering. Dette gj√łr at administrator har mer detaljert kontroll n√•r de definerer slette- og redigeringstillatelser for egendefinerte agentroller. Merk: Kun kontoer p√• Enterprise har egendefinerte roller.

Zendesk har delt opp innstillingen for sletting og redigering på rollenivå

Agenter blir automatisk satt som borte, når de har vært inaktive for lenge

Agenter i Zendesk settes nå automatisk som borte etter gitt tid

Agentens status blir nå endre automatisk hvis du er inaktiv for lenge. Hvis du bruker en samlet agentsatus og omnikanalruting, kan administratorer nå konfigurere en terskel for inaktivt tidsavbrudd, hvoretter agentens status automatisk endres til borte eller frakoblet. Dette forhindrer at saker rutes til agenter som ikke er online.

Generer dataeksport for teammedlemmer

Fra siden som viser teammedlemmene, kan du nå generere dataeksport for teammedlemmer. Dataene eksporteres til en CSV-fil som inneholder informasjon som teammedlemmers kontaktinformasjon, opprettelsesdato av profilen, siste innlogging, produktroller og mer.

‚Äć

Dette er nytt i Zendesk Adminsenter

Webhooks st√łtter n√• tilpassede overskrifter og API-n√łkkel autentisering

Zendesk webhooks har nylig blitt oppdatert for √• inkludere to nyttige funksjoner: tilpassede overskrifter og API-n√łkkel autentisering. Med denne nye autentiseringsmetoden kan brukere legge til opptil fem egendefinerte overskrifter til en webhook. Tilpassende overskrifter gir i tillegg bedre integrasjon med eksterne systemer og tjenester som har spesifikke overskriftskrav.

Zendesk sine nyheter for kategorien "sikkerhet":

Flervalg for påloggingsmetoder for teammedlemmer og sluttbrukere

Zendesk har nylig introdusert en ny funksjon som tillater flervalg for p√•loggingsmetoder for teammedlemmer og sluttbrukere. Hvis du for eksempel har konfigurert SSO for p√•logging for teammedlemmer, kan du gi en annen autentiseringsmekanisme (som e-post og passord) hvis du har en gruppe brukere som ikke kan logge p√• via SSO. Denne funksjonen gir mulighet for st√łrre tilpasning i autentiseringsprosesser og bidrar til √• sikre at alle teammedlemmer og sluttbrukere enkelt kan f√• tilgang til plattformen, uavhengig av deres individuelle omstendigheter.

Zendesk tilbyr flervalg påloggingsmetoder

Spesifiser hvilke e-poster som skal motta varsler om sikkerhetshendelser

En annen funksjon som nylig har blitt introdusert i Zendesk, er muligheten til √• spesifisere e-postadressen der du √łnsker √• sende/motta varsel om en bekreftede sikkerhetshendelser som har p√•virket tjenestedataene dine. ¬†

Nye endepunkter for status API

Status API har blitt oppdatert med nye endepunkter, som ikke bare reduserer antallet foresp√łrsel som kreves for √• identifisere hendelser som p√•virker kontoen din, men ogs√• lar den se etter vedlikeholds-hendelser. Disse nye endepunktene vil erstatte de originale Status API-endepunktene senere i √•r. ¬†

Nyheter for Zendesk Explore

To nye attributter

Datasettet Support - Tickets inkluderer n√• to nye attributter som hjelper deg med √• rapportere p√• mottatte saker og foresp√łrsler. De nye attributtene er: ¬†

- E-postadresse for sak:

Support-e-postadressen der en sak f√łrst ble mottatt.

- Senders telefonnummer:

Det primære telefonnummeret knyttet til brukerens profil.

Tilgangsstyring på dashboardene

Beta dashboard builder sin nye funksjon gj√łr n√• at du kan kontrollere hvilke data en bruker kan se p√• et dashbord. Med denne funksjonen kan du lage et enkelt delt dashbord som kan tilpasses for √• passe ulike m√•lgrupper, uten risiko for eksponering av sensitive data. Enkel administrasjon av dashboardtilganger sparer deg b√•de tid og krefter.

Tilgangsstyring i Zendesk Explore

Nyheter for Zendesk Guide

Rediger layout og plassering av bilder i content block

Det er n√• mulig √• regulere layout og plassering av bilder n√•r du legger til bilder i content blocks. N√•r du setter inn et bilde i en content block, kan du aktivere en verkt√łylinje ved √• klikke p√• bildet. Denne verkt√łylinjen gir deg n√• muligheten til √• velge tekstbryting og bildejustering, i tillegg til eksisterende bildevisningsst√łrrelse og ALT-tekstvalg.

Redigeringsmuligheter i Zendesk content block

Formateringsverkt√ły i innholdsblokker

En annen ny funksjon for innholdeblokker er at du n√• f√•r tilgang til nye tekstformatiseringsverkt√ły som hjelper deg med √• lage og formatere tekst i innholdsblokker. Spesifikt kan du bruke de nye verkt√łyene til √• endre tekstst√łrrelse, justering, innrykk, farge og bakgrunnsfarge.

Formatteringsverkt√ły i content block

Nyheter som er verdt å merke seg

Oppsummering av kundehenvendelser ved hjelp av AI

AI summerer henvendelser

Veileningen "Bruk av AI til √• oppsummere samtaler i en st√łtteapp" viser hvordan du kan utnytte Zendesk Apps-rammeverket for √• utvide Zendesk ved √• integrere eksterne AI-systemer. Veiledningen viser hvordan du oppretter en Zendesk-app p√• klientsiden som bruker GPT-3 for √• gi et sammendrag av kundehenvendelser.

Oppsummering av nyheter for Zendesk:

Zendesk endrer seg kontinuerlig, husk at du alltid kan stemme frem og registrere endrings√łnsker i Zendesk Community.

Kontaktperson *

E-post *

Melding *

Skjemaet ditt er sendt! Vi vil ta kontakt med deg så snart som mulig!
Oops! Noe gikk galt! Vennligst pr√łv igjen.