7 tips til bedre kundesupport

Enten du bygger opp kundesupport fra bunnen av eller allerede anser deg selv som en proff, Zendesk har identifisert tips i sin CX Trends-rapport, som kan hjelpe deg å bedre din kundesupport.

1. Gj√łr oppl√¶ring av support agenter til en prioritet

Selskaper med support agenter som yter p√• et h√łyt niv√•, forst√•r behovet for mer oppl√¶ring, empati og fokus p√• √• gi sine ansatte makt. Vurder √• utvikle en trinnvis oppl√¶ringsplan som starter med grunnleggende tekniske ferdigheter og produktkunnskap, og gradvis g√•r over til mer kompliserte temaer.

Zendesk sin CX Trends-rapport fant at selskaper som yter p√• et h√łyt niv√•, nesten har ti ganger s√• h√ły sannsynlighet til √• v√¶re helt enige i at support agentene deres holder h√ły kvalitet. De har omtrent seks ganger s√• h√ły sannsynlighet til √• ha planer om √• utvide utdannings- og oppl√¶ringsmulighetene betydelig.

2. Automatiser gjentatte oppgaver

Kunstig intelligens blir stadig mer p√•litelig og popul√¶r. I en verden der AI kan lage kunst og forutsi ditt neste favoritt-TV-program, vil kanskje ikke kundeservice teamet ditt bruke tiden sin p√• gjentatte oppgaver. Identifiser og automatiser de mest kjedelige og eller repetitive oppgavene og frigj√łr kundeservicemedarbeidernes tid for √• forbedre ytelsen.

For eksempel viser Zendesk‚Äôs CX Trends-rapport at de beste i klassen har nesten tre ganger h√łyere sannsynlighet til √• bruke AI-drevne chatbots for √• hjelpe kundeservicemedarbeidernes arbeidsflyter.

3. Personliggj√łr hver opplevelse

√Ö snakke med en supportmedarbeider b√łr falle et sted mellom √• snakke med Google Home og √• prate med en gammel venn. Det betyr at det b√łr v√¶re personlig nok til √• ikke v√¶re robotaktig, men formelt nok til √• v√¶re effektivt.

Utstyr supportmedarbeiderne dine med kundeinformasjonen de trenger for √• gj√łre opplevelsen vennlig, hjelpsom og rask. Kunder vil legge merke til det. I Zendesk sin CX Trends-rapport, sa 90 prosent av respondentene at de er mer villige til √• bruke penger hos selskaper som personliggj√łr kundeopplevelsen.

4. Evaluer eksisterende kundeservicetjenester

If√łlge Zendesk‚Äôs Trends-rapport, vil 93 prosent av forbrukerne bruke mer penger hos selskaper som tilbyr deres foretrukne alternativ for √• n√• kundesupport, enten det er chat, e-post eller telefon. S√łrg for at du har tilfredshetsm√•linger knyttet til hver kanal som du aktivt analyserer og sammenlign ytelsen p√• hver av dem.

5. Sett s√łkelys p√• forretningsp√•virkning

Skap muligheter for kundesupport til √• √łke profitten gjennom upselling og cross-selling, informert av en dyp forst√•else av kundenes umiddelbare behov. Etabler et system der kundesupport kan s√łml√łst overf√łre kunder til salgsteamet for √• fortsette samtalen. Spor disse mulighetene slik at alle involverte kan se effekten av kundeservice i p√•g√•ende kundekommunikasjon.

H√łytytende selskaper gj√łr allerede dette: Zendesk sin rapport fant at bedriftene som presterer best har 7,6 ganger h√łyere sannsynlighet for √• sterkt v√¶re enige i at kundeservice driver inntekter.

Et bilde som illustrerer hvilke systemer Zendesk kan integreres med. Dette er et godt tips til bedre kundesupport.
Zendesk kan integreres med flere kjente og gode systemer.

6. Integrer systemer

Integrer kundeservice og CRM-plattform for √• overv√•ke endringer i kundene og deres levetidsverdi. Deling av data mellom disse systemene kan f√łre til oppdagelse av personaliserte, relevante l√łsninger p√• kundeproblemer som ellers ikke ville bli oppdaget.

7. Hold ledelsen oppdatert

Selskaper med god kundesupport har engasjement fra topp til bunn. Ledelsen har en aktiv rolle i å overvåke ytelse og innvirkning. I mange tilfeller er kompensasjonen til toppledere direkte knyttet til kundetilfredshet.

H√łytytende selskaper har over ni ganger h√łyere sannsynlighet til √• rapportere at seniorledere ser p√• kundeservicem√•linger daglig og nesten √•tte ganger mer sannsynlighet til √• sterkt v√¶re enige i at seniorledere fordyper seg i kundesupport.

√ėnsker du helsesjekk av din kundesupport?

Kontaktperson *

E-post *

Melding *

Skjemaet ditt er sendt! Vi vil ta kontakt med deg så snart som mulig!
Oops! Noe gikk galt! Vennligst pr√łv igjen.