6 MIN LESETID

Zendesk Sell: Få oversikt over salgsprosessen med et godt CRM system

Zendesk Sell er et komplett, intuitivt og skybasert CRM system, designet for å hjelpe bedrifter med å håndtere salgsprosessen og følge opp kundene på en brukervennlig og funksjonell måte. CRM softwaren gir en rekke funksjoner som forenkler salgsoperasjoner, fra håndtering av leads, salgsprognoser og strukturert kundeoppfølging til kundeadministrasjon og rapportering.

Hva er et godt CRM-system?

Når man ser etter et CRM-system (Customer Relationship Management) er det flere viktige faktorer man bør vurdere:

  1. Brukervennlighet
  2. Funksjonalitet
  3. Tilpasningsmuligheter
  4. Mobilitet
  5. Integrasjonsmuligheter
  6. Kundestøtte
  7. Sikkerhet
  8. Rapporter og salgsprognoser
  9. Pris

Vi vil i denne artikkelen ta utgangspunkt i Zendesk Sell, les om andre CRM-system i denne artikkelen.

Hva er Zendesk Sell?

Zendesk Sell er et totalt CRM system som inkluderer funksjonalitet for customer management, salgs tracking, salgs pipeline og forecast. Produktet tilbyr sømløs integrasjon til egen e-post i tillegg til telefoni via Sell Voice og SMS. Zendesk Sell er et godt salgsverktøy som kombinerer brukervennlighet med ny teknologi og intelligens.

En brukervennlig CRM løsning for salg

Zendesk Sell er en brukervennlig og intuitiv CRM løsning. CRM løsningen gir en helhetlig oversikt over hele salgsprosessen og kundereisen. Dette gir bedriften muligheten til å identifisere og løse eventuelle flaskehalser eller problemer i salgsprosessen eller kundereisen og dermed øke effektiviteten og produktiviteten. Zendesk Sell fungerer ut av boksen, noe som gjør det enkelt for brukere å lære programvaren, og dermed redusere tiden det tar å implementere og bruke programvaren.

En funksjonell CRM plattform med tilpasningsmuligheter

En annen fordel med Zendesk Sell er at det tilbyr kraftige funksjonalitet for å administrere leads og kunder. Her er noen av disse:

  • Bedrifter kan enkelt importere leads fra ulike kilder og organisere dem i grupper basert på interesse og potensiell verdi. Dette gjør det enkelt å følge opp leads på en strukturert og systematisk måte, og dermed øke sannsynligheten for konvertering.
  • Bedrifter kan med enkelthet legge til og endre tilpassede kategoriseringsfelt, som gjør det lettere å kategorisere kundene. Dette gjør at selgerne kan jobbe målrettet i tillegg til at det gir bedre rapporter.
  • Zendesk Sell kan knyttes sømløst til Zendesk Support, noe som forbedrer samarbeidet mellom salgsavdelingen og kundeservice-teamet.
  • CRM plattformen lar deg opprette oppgaver, følge opp leads og booke møter i kalenderen som du sømløst kan integrere med din egen e-postkalender. På denne måten er det lett å jobbe stukturert.
  • Enten du jobber for en PC, fra mobilen eller ute i felten eller som salgsleder, så kan man tilpasse CRM plattformen til dine behov.
646f65324917932352cf1933_Zendesk Sell (600 × 800 px)
Bilde av Zendesk Sell - CRM fra Google Play Butikk

Zendesk Sell tilbyr mobilitet via sin mobil-app

Brukergrensesnittet er veldig oversiktlig, man har offline access og systemet synker på tvers av enhetene koblet til kontoen din. Zendesk Sell er en skybasert SFA-programvareløsning som du enkelt logger deg på fra alle enheter. En egenskap som skiller Zendesk Sell fra andre skybaserte SFA-programvareløsninger, er dens intuitive og brukervennlige grensesnitt.

Zendesk Sell har integrasjoner til flere kjente systemer

Zendesk Sell har integrasjoner til en rekke andre systemer som forbedrer CRM systemet. Integrasjonene er blant annet PandaDoc, Harvest, Magento, interaktive kart, WooCommerce, Cisco, Calendly, Hubspot, Shopify, Mailchimp og Zendesk Support for å nevne noen. I tillegg kan man kjøpe Sales Engagement Tools (Reach) som hjelper salgsteamet komme i kontakt med kvalifiserte leads, i tillegg til at verktøyet beriker kontaktinformasjonen man allerede har.

Man kan enkelt integrere Zendesk Sell med eksisterende eller nødvendige forretningsprosesser for og øke funksjonaliteten til CRM systemet ytterligere.

Kundestøtte for Zendesk Sell

I tillegg til å få tilgang til Zendesk sitt kundestøtte team om du kjøper Zendesk Sell, vil du om du kjøper Zendesk Sell via Kundelab, få tilgang på norsk kundestøtte for Zendesk Sell. Les mer om Support til Zendesk her.

Et CRM system med god sikkerhet

Zendesk Sell er et sikkert CRM-system. Som en del av Zendesk-suiten har Zendesk Sell implementert sikkerhetstiltak for å beskytte brukernes data og opprettholde personvern. Noen av disse er:

  • Datakryptering
  • Brukerautentisering
  • Tilgangskontroll
  • Systemovervåking

En CRM-software med rapporteringsverktøy for salgsaktiviteter og salgsprognoser

Zendesk Sell gir også omfattende rapporteringsfunksjoner som gir bedriften innsikt i salgsaktiviteter og ytelse. Disse rapportene gir verdifull innsikt som kan hjelpe bedriften med å ta informerte beslutninger om salgsstrategi, kundestrategi og ressursallokering. Zendesk Sell har også en kraftig funksjon for salgsprognoser som hjelper bedrifter med å forutsi fremtidige inntekter og salgsmuligheter. Dette gir bedriften muligheten til å planlegge og tilpasse seg fremtidige salgsaktiviteter og ressurser.

Zendesk Sell CRM system pris

Prisene for Zendesk Sell CRM system, kan variere avhengig av antall brukere, funksjoner og tilleggsalternativer som velges. Zendesk Sell tilbyr flere prisplaner som er skreddersydd for ulike behov. Kontakt oss for å finne planen som passer best for dere.