HyperArc er et relativt nytt teknologiselskap som har utviklet en avansert måte å analysere kundedata på – i sanntid, med hjelp av kunstig intelligens (GenAI). De har laget en teknologi kalt HyperGraph, som gjør det mulig å se mønstre og sammenhenger i store mengder data, mye raskere enn før.
HyperArc bringer med seg:
HyperGraph-engine: Bannbrytende teknologi for komplekse datarelasjoner.
GenAI-drevet innsikt i sanntid: Dette er ikke en løsning som bare viser data, men også foreslår løsninger automatisk.
Et talentfullt team: Som har vist evne til rask innovasjon Zendesk.
Zendesk planlegger å integrere HyperArc-teknologien inn i sin Analyse-modul (“Explore”) og lansere:
Umiddelbare forbedringer: Rask utrulling av bedre dashboards, visuelle innsikter og forespørsler via naturlig språk.
Ny GenAI-plattform: Avansert plattform som kombinerer menneskelig kontekst og AI-drevne innsikter over de kommende måneder.
"Hva er de vanligste henvendelsene våre akkurat nå?"
"Hvilke kunder er i fare for å forsvinne?"
Zendesk har de siste årene gjort flere målrettede AI-oppkjøp:
Tymeshift (2023): WFM-løsning for sanntids planlegging.
Klaus (2024): AI-basert kvalitetssikring (QA) av kundesamtaler.
Ultimate (mars 2024): Automatisering av CX via AI-agenter .
Local Measure (februar 2025): Forsterker Zendesk sin stemme‑/IVR‑kapasitet.
Oppkjøpet av HyperArc er et naturlig neste steg i denne strategien.
Med den nye GenAI-teknologien blir avansert analyse mye mer tilgjengelig. Man kan nå stille spørsmål til dataene med helt vanlig språk – og få innsikt på sekunder. Dette markerer starten på en liten datarevolusjon i kundeservice: I stedet for å se tilbake på gamle rapporter, kan man nå få sanntidstolkning og proaktive anbefalinger som hjelper deg å handle før problemer oppstår.